De roze olifant?

De roze olifant? 

Wat heeft een ROZE OLIFANT nu te maken met de pas gekregen diagnose van borstkanker? 


Roze... 'Think Pink', het roze lintje, remember? Wel, 'pink, dat is hoe ik ga denken de komende maanden. 

Roze, barbiekleurtje, veel te 'girly'... de kleur die ik altijd ronduit afschuwelijk vond. Meer nog: ik vond het simpelweg de lelijkste kleur uit het hele kleurenspectrum. Maar nu, nu krijgt die kleur plots een andere dimensie. Misschien wordt het ooit wel mijn lievelingskleur, who knows? 

En ja, la Vie en Rose, je kent het wel. 'La VIE', 'en ROSE', die twee dingen mogen zich nu maar eens mooi versmelten in de komende maanden.
Want VIE, dat is datgene waar ik voor ga vechten.
En ROSE, zo wil ik het aanvoelen, nu en later, als alles achter de rug is. 

En van waar komt dan die olifant?

Wel...een olifant... dat beestje heeft een dikke huid, maar het is anderzijds ook een super-sensitief en intelligent dier. Olifanten voelen dingen bijzonder goed aan maar ze hebben ook een bijzonder sterk geheugen en vergeten nooit wat hen overkwam, wie voor hen goed of slecht deed.
Een olifantengeheugen dus (gelukkig geen 'muggengeheugen' ("muhhenheheuhen"), want daar hebben mijn West-Vlaamse medebewoners niet gemakkelijk mee, voornamelijk als het op de uitspraak ervan aankomt 😄).
En zo wil ik het ook hebben, dat olifantengeheugen. Ik wil het allemaal goed aanvoelen, zal het ondergaan maar wil niet/nooit vergeten wat het met me doet/deed. En alle steun die ik nu al ondervind van familie, vrienden,..., ook die zal voor altijd op mijn harde schijf (en in mijn hart 💗) gebrand blijven. 

En ze worden oud, die beesten, héél oud. Ferm gerimpeld, dat wel, maar oud. En dat ben ik ook van plan om te doen, dat oud worden. Geen olifant die me daar kan van tegenhouden. En geen kanker ook. 

En het zijn zwaargewichten, die olifanten, op meerdere vlakken. Qua grootte/hoogte, qua volume/gewicht. Je ziet ze niet zo snel over het hoofd, ze krijgen de grootste kooi en de meest prominente plaats in een dierentuin.
En ze gooien wel serieus wat gewicht in de schaal. En laat dat iets zijn dat ook 'vrij toepasselijk' is op mij, dacht ik zo 😂

Vanaf nu dus: voorwaarts mars, LANG LEVE de ROZE OLIFANT 🐘

 



Reacties

  1. Ik duim voor morgen 🍀❤ ben beetje geschrokken. Nu dat er ook nog bij en t was al heavy... 😪 ik denk aan je... lieve jij en hou moed. Laat Geert je volop steunen. Duinen gaan omhoog en kaarsjes aan xxx dikke lieve knuffels xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, Stacha. Ik ga me even jouw Xena Warrior pak aanmeten en de strijd dapper aangaan. ❤️

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Opnieuw een fout lotje getrokken

Hersenspinsels

Weer eentje afgevinkt!.