Drukke na-chemo-dag

Superdrukke dag achter de rug. En dat na mijn eerst chemodag. 
's Ochtends eerst naar de apotheek maar medicijn moest besteld worden en kon pas in de namiddag opgehaald worden. Dus 2 autoritjes met een pijnlijke arm (door de gisteren geplaatste port-à-cath) en da's niet echt leuk. Maar lang leve Dafalgan, want die helpt de pijn wat minderen. (Ook tijdens de voorbije nacht waardoor ik 6 uurtjes kon slapen.)

Deftig parkeren met een niet zo goed functionerende arm is ook niet zo simpel maar zelfs dat lukte me. 😉
Gelukkig ook geen politiecontrole tegengekomen onderweg want een gordel en een poortkatheter zijn duidelijk geen goede combinatie, dus stout 'gordelloos' gereden, niettegenstaande dit strafbaar is. Hadden ze me gecontroleerd dan had ik mijn borst en/of katheter laten zien. Zou wel helpen misschien 🤔

Er zaten wat foutjes in mijn medicatievoorschriften, waardoor de thuisverpleging 2x moest terugkeren. Maar eind goed, al goed. Eerste spuitje tegen flubitis zit erin. En dat gaan we 8 weken lang dagelijks doen. 

Om 15u mijn ontbijt/middageten kunnen eten, samen met mijn eerste kopje koffie van de dag (en dat voor een coffee addict als ik!). Tussendoor ook een wasje gedraaid. Maar toen begaf de droogkast het. Toemmetoch! Natte was... Gewacht tot mijn lief thuis kwam om dan maar samen de was op te hangen op de (gelukkig nog niet eerder weggegooide) droogtoren. En morgen nieuwe droogkast bestellen.

Tussendoor ook nog wat papierwerk gedaan en de hele dag werd verder ingevuld door telefoontjes en berichtjes van lieve, lieve, lieve mensen. ❤️❤️❤️
Wat doet dat deugd om je zo gedragen, gesteund en begrepen te voelen. De mooiste voorstellen (samen koffie drinken, chemo buddy zijn, mijn strijk doen, mee pruik gaan kiezen,...) kwamen uit alle hoeken aangevlogen. I feel sooooo blessed! 😇
Pas om 19u30 voor het eerst in mijn zetel geraakt. Nu efkes 'bloggen' en dan rust, tot bedtijd. 

En morgen is het dan pruikenpasdag! Zou ik het aandurven, die fel fuchsia roze punkpruik? 🤪 
Of mix van fuchsia met fancy blue? 🤔
Of toch maar een braaf 'kopke'? 😉
Keep you posted! 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Opnieuw een fout lotje getrokken

Hersenspinsels

Weer eentje afgevinkt!.