Goed nieuws!!!

Nee, ik zou er niet bij voorbaat al van wakker liggen, van de eventuele negatieve resultaten van de PET/CT-scan, zo had ik het me voorgenomen. Ik probeerde om er zo min mogelijk aan te denken, mijn gedachten zoveel mogelijk te verzetten en gewoon van het meest positieve scenario uit te gaan. Maar een mens is en blijft een mens en onbewust merk je dat het toch in je hoofd blijft spelen en zelfs in je dromen (als je dan eens even slaapt) naar boven komt. Het waren dus al bij al toch wel wat (ge)spannen(de) dagen in die voorbije week. 

Gisteren ging de PET/CT-scan dan door en Geert bracht me in alle vroegte naar het AZ Groeninge in Kortrijk. Om 7u15 werd de radioactieve suikeroplossing al in mijn aderen gespoten en moest ik een half uur lang onbeweeglijk stil liggen, zodat de suikeroplossing richting eventuele slechte cellen kon vloeien, om die dan te markeren (als ze er waren) en in beeld te krijgen. Dat onbeweeglijk stilliggen is nodig omdat het suiker niet richting door beweging geactiveerde spieren zou gaan. 

Daar lig je dan, een podcast te beluisteren en goed oplettend dat je toch echt niet beweegt. En al bij al voel je dan toch dat je echt gespannen bent. Maar ik dacht dan aan de vele berichtjes, telefoontjes en reacties van familie, vrienden en collega's die me in de voorbije dagen en ook gisteren nog één voor één het beste hadden gewenst en dat gaf dan weer een warm en ontspannend, ja, zelfs een geruststellend gevoel.

Een PET/CT-scan duurt lang (reken maar op een drietal uur in totaal) maar verliep ook deze keer weer vlot. Ik kende het verloop nog van de vorige keer, want op 21 april had ik die ook al gehad. 

Na het onderzoek reden de huiswaarts en zou het gewoon afwachten worden tot het resultaat duidelijkheid ging brengen over de aanwezigheid van mogelijk rondzwervende of ingekapselde kankercelletjes en over de activiteit van de borsttumor zelf. 

Tot vandaag dus wachten (na een tweede kort nachtje op rij van maar 3 uurtjes slapen) op de afspraak met de oncologe om de resultaten te bespreken. Spannend! Het kon niet snel genoeg 17u zijn...

En, het resultaat van de PET/CT-scan is... [tromgeroffel 🥁🥁🥁]... geen uitzaaiingen! En daarenboven is ook de borsttumor blijkbaar 'rustiger' geworden (minder gevoed, minder actief).

Mijn hart deed meer een reuzensprong van blijdschap en opluchting. En ik zag aan Geert dat hij al even opgelucht was. Zelfs de oncologe klonk vrolijker dan anders. Het is natuurlijk voor haar fijner om goed dan slecht nieuws te brengen.

En wat ik vandaag niét had verwacht om ook (al) te vernemen, dat waren de resultaten van het genetisch onderzoek van het UZ-Gent. Mijn oncologe had UZ-Gent vorige week blijkbaar per mail verzocht om er wat spoed achter te zetten, gezien mijn nakende operatie. Sneller dan de voorziene 3 tot 6 maanden is dat resultaat dan nu ook binnengekomen. En... het is GEEN erfelijke vorm van kanker! 

Voor mezelf betekent dit slechts ÉÉN  operatie (en achteraf geen bijkomende dubbele borstamputatie meer en ook geen eierstokken die moeten worden weggehaal). En voor mijn familie is dit ook een opluchting, dat ze ook niet erfelijk belast zijn met een kanker-gen. Redenen genoeg om dus heel erg blij te zijn met dit nieuws allemaal!! 

Na het herstellen van de borstoperatie die volgende week vrijdag doorgaat volgen er wel nog 20 bestralingen en 13 driewekelijkse sessies immunotherapie met daar ook lichte chemo bij. Maar dat nemen we er dan graag bij. Ik voel in ieder geval dat er een ongelooflijk zwaar blok ⬛ van mijn schouders is gevallen nu. 

Naast erg blij ben ik vandaag ook heel dankbaar, voor alle steun, 'positive vibes', lieve berichtjes 📩, telefoontjes 📞, crossed fingers 🤞, klavertjes 4 🍀 en duimpjes 👍, brandende kaarsjes 🕯️en schietgebedjes 🙏. 


Ontzettend
dankbaar voor al die fijne, warme, lieve mensen die mee aan mijn zijde op mijn levenspad lopen, voor hun vriendschap, liefde en genegenheid. Dikke DANKJEWEL aan iedereen die er in de voorbije 5 maanden op welke manier dan ook voor mij en Geert was! 

En nu maar aftellen naar volgende week vrijdag, voor de volgende grote stap. 🤞💪

Reacties

  1. YES ! Van in Portugal drink ik op jouw gezondheid een goed glas, liefste Annick !! ❤️🥳🥂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, lieverd! Ben zo blij voor je! Geniet ten volle van dit goede nieuws!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Das inderdaad geweldig nieuws!!!! Dat mag al eens! Succes volgende week. Ik denk aan jou xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alleen maar liefde en respect voor jouw ❤❤❤❤❤. Zo blij voor u. Ik laat zelfs een traantje van vreugde 🥰🥰🥰

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo blij voor jou en Geert met dit nieuws.🍀 Wij duimen ook voor de operatie die er binnenkort aankomt. Laat die goeie vibes hun werk maar doen.🍀🍀🍀Lucia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Niet veelzeggend, maar toch meeleven met jou. Dit is een moment om energie uit te putten en geloof echt wel dat jouw toekomst weer zal mogen stralen! Veel sterkte de komende dagen en weken, maar je komt er wel. Ik duim alvast ! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben zo blij, veel aan jou gedacht

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben zo blij voor jou. Veel succes met de volgende stap

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben zooooooooo blij voor jou Annick.Leuk om te kunnen zeggen spoedig herstel. 😘

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een opsteker!! Het komt zeker goed! En veel moed voor de operatie volgende week!! Dit wordt nog even doorbijten !!
    Liefs en tot gauw! Wij gaan nu op reis maar daarna spreken we nog eens af! 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn,ben blij voor jou met de goede resultaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Enorm blij voor jou, Annick en nu duimen voor het volgende welslagen !



    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een dagje later geniet ik nog van je vreugdesprong. Stapje vooruit en we houden de moed erin. Ook voor Geert een dikke pluim. ♥️

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel sterkte nog annick, het is leuker om goed nieuws te krijgen dan slecht, volhouden het komt zeker goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Opnieuw een fout lotje getrokken

Hersenspinsels

Weer eentje afgevinkt!.